Molière - De Vrek

Zaterdag 2 februari – 20.00 uur
Zondag 3 februari – 14.30 uur

– Heerlen, 1975 –

Harpagon, voormalig directeur van de Oranje-Nassau Mijnen, komt om in het geld. Zijn vrouw is net voor de sluiting van de Oranje-Nassau I overleden. Lang treuren, doet hij niet en hij zet zijn zinnen op een jong en onschuldig meisje, Marianne. Hij wil graag met haar trouwen. Op datzelfde moment hebben zijn twee dochters ook last van hevige verliefdheid.
Zijn jongste dochter Elise valt voor een voormalig koempel die tevens in het huis van Harpagon werkzaam is en zijn oudste dochter Cléantine worstelt met haar gevoelens, want zij is hopeloos verliefd op Marianne. Hoe pak je dat aan als je ‘van de verkeerde kant’ bent en dus niet serieus wordt genomen én als ook nog eens je eigen vader zijn pijlen richt op hetzelfde meisje?

Een bitterzoete komedie
over de liefde, geld en over liefde vóór geld. Een toneelklassieker vertaald naar ‘ons Heerlen van 1975’.

Spelers: Mick Duschak – Leona Bakker – Larissa Zeeuwe – Jules Lemmens – Lonny de Wit – Sofie van Brug – Elleke Deckers – Milan Moody – Femke Kockelkorn – Shannon Wouters

Regie: Noa Oltmeijer
Productie: Mick Duschak en Dylan Jongen