Durf jij het aan?

Wandelen op Paaszaterdag 30 maart 2024

Kennedy-Mars, Swentibold-Mars en Mini-Mars

De Kennedy-Mars Sittard is de grootste lange-afstandsmars (>59km) en de oudste Kennedymars (80 km) van Nederland. Naast de Kennedy-Mars worden er in Sittard bovendien de zogeheten Swentibold-Mars (40 km) en de Mini-Mars (10 km) georganiseerd. Onder de deelnemers bevinden zich elk jaar weer veel leden van het Fonds voor Sociale Instellingen, die de sportieve uitdaging aangaan. Deze kunnen tegen een sterk gereduceerd tarief inschrijven.

De Kennedy-Mars Sittard vindt traditioneel plaats op Paaszaterdag. De komende editie dus op 20 maart 2024. De eerste Kennedy-Mars in Sittard werd in 1963 gelopen naar aanleiding van een uitspraak van John F. Kennedy, dat de hedendaagse mens niet meer in staat zou zijn 50 mijl (80 km) binnen 20 uur te kunnen lopen. Dat jaar startten er 11 studenten, waarvan er 10 uiteindelijk de finish wisten te behalen.

De route van alle drie de marsen is vlak en verhard, waarbij die van de Kennedy-Mars door Midden-Limburg (Sittard, Mariahoop, Posterholt, Montfort, Thorn) en België (Maaseik) voert. In Roosteren sluit de Swentibold-Mars erbij aan. Ieder jaar zijn er duizenden toeschouwers op de been om de lopers aan te moedigen en de unieke sfeer van dit evenement te proeven.

Afgelopen jaar zijn bij de 58e editie 2045 wandelaars de 80 kilometer-mars gestart. Daarnaast vertrokken er bij de andere twee tochten nog eens zo’n 4000 deelnemers.

Op de Markt staat ook dit jaar weer een paviljoen, waar ook de feestelijkheden rondom de Kennedy-Mars gecoördineerd worden. Met een muzikale omlijsting worden de wandelaars na hun prestatie ingehaald.

Speciale regeling FSI
Zowel voor het lopen van de Kennedy-Mars als de Swentibold-Mars vergoedt FSI aan haar leden de helft van het inschrijfgeld! Het lopen van de Mini-Mars wordt zelfs in zijn geheel door het FSI bekostigd en is voor FSI-leden dus geheel gratis!

Een goede voorbereiding is het halve werk! Informatie over inschrijven, oefentochten en tips voor onderweg vind je op www.kennedymars.org

Inschrijven:

Kennedy-Mars (80 km)
Voor FSI-leden (50 % korting) indien ingeschreven wordt:
Vóór 19 maart €12,50 i.p.v. €25,00. Na deze datum € 13,50 i.p.v. €27,00

Reductie Kennedy-Mars aanvragen

Swentibold-Mars (40 km)

Voor FSI-leden (50 % korting) indien ingeschreven wordt:
Vóór 19 maart €7,50 i.p.v. €15,00. Na deze datum € 8,50 i.p.v. €17,00

Reductie Swentibold-Mars aanvragen

Mini-Mars (10 km)

Voor FSI-leden GRATIS

Reductie Mini-Mars aanvragen

Uw inschrijving wordt definitief op het moment dat u de voucher inlevert op één van de onderstaande adressen en het inschrijfgeld contant afrekent. U ontvangt dan uw deelnemerskaart
.

Inschrijfgeld voorinschrijving (t/m 18 maart 2024) bedraagt € 12,50. (normaal € 25,00).

Inschrijfgeld vanaf 19 maart 2024 bedraagt € 13,50. (normaal € 27,00)

1. Mulders Berg- en Wandelsport, Koningstraat 1 te Born.
    Van 1 januari t/m 29 maart 2024 tijdens reguliere openingstijden, maar niet op zaterdagmiddag.
  2. De KennedyCorner (gevestigd bij Mulders Berg- en Wandelsport, Koningstraat 1 te Born)
    Op de zaterdagen 16 maart, 23 maart; Op vrijdag 29 maart tussen 12.00 en 16.00 uur.
  3. De Meet & Greet: Jochem Erenshoes, Kloosterplein 3, Sittard
    Vrijdag 29 maart van 19.00 tot 21.00 uur

U kunt de voucher voor deelname ook sturen naar:

Stichting Kennedy-Mars Sittard, p.a. Jan van Valkenburgstraat 1, 6121 XM Born en het inschrijfgeld overmaken naar NL 94 RABO 0135 0221 69 o.v.v.  bovenstaand couponnummer en inschrijfnaam. Uw deelnemerskaart wordt dan naar het opgegeven adres opgestuurd. LET OP! Het bedrag moet op 18 maart 2024 door de organisatie zijn ontvangen.

Deelname geschiedt op eigen risico. Door je in te schrijven verklaar je dat je kennis hebt genomen van het reglement en de privacy policy. Beiden zijn in te zien via www.kennedymars.org, bij de inschrijfpunten en bij de inschrijfbalie op de startlocatie. Uitlopers van de Kennedy-Mars worden met naam en woonplaats vermeld op het uitlopersoverzicht. Indien dit niet gewenst is, dient dit via inschrijvingen@kennedymars.org kenbaar te worden gemaakt.