Emma

Unieke, muzikale voorstelling

De voorstellingen vinden plaats in de Schoenfabriek Emma in Brufnssum.
FSI stelt tickets ter beschikking voor de volgende speeldata:

Zo 26 augustus – 20.00 uur
Ma 27 augusus – 20.00 uur
Di 28 augustus – 20.00 uur
Wo 29 augustus – 20.00 uur

Tijdens Festival Cultura Nova brengt Toneelgroep Maastricht de voorstelling Emma in de Emma schoenfabriek in Brunssum.
Deze locatievoorstelling wordt gemaakt in het kader van ons 100 jarig bestaansfeest.
Artistiek leider Servé Hermans tekent voor de regie en brengt een bonte verzameling van Emma-medewerkers, acteurs, muzikanten en gardedansers samen in deze unieke, muzikale theatervoorstelling. In Emma volgen we een dag uit het leven van de werknemers van de schoenfabriek. Een dag die ogenschijnlijk normaal begint. Maar door de komst van acteurs, een fanfare en gardedansers groeit deze bedrieglijk gewone dag uit tot een heel bijzondere.

Spel en muziek
Het koor van de medewerkers van Emma Safety Footwear vormt het hart van de voorstelling. Het koor wordt aangevuld door sopraan Lies Verholle en begeleid door Elisabeth De Loore op piano. Daarnaast spelen professionele acteurs mee in de voorstelling: Louis van Beek, Judith Pol, Suzan Seegers, Michel Sluysmans, Dries de Sutter en Stijn Vervoort. Kwinten Mordijck schrijft de muziek. Dansgroep KV De Waggelerre o.l.v. Rachel Senden en Fanfare Harpe Davids Brunssum leveren een bijzondere bijdrage.

Nieuw geschreven tekst
De tekst wordt geschreven door Mieneke Bakker, Wiel Beijer, Louis van Beek en Michel Sluysmans. Zij tekenden persoonlijke getuigenissen op van medewerkers en oud-medewerkers van de schoenfabriek en het FSI. Hun verhalen, de geschiedenis van de fabriek en van het FSI vormen de basis van de voorstelling.

Locatie
De voorstelling speelt zich af in de (wegens verhuizing grotendeels ontmantelde) fabriekshal van Emma Safety Shoes in de wijk Treebeek in Brunssum. Aan twee zijden van een catwalk staat een tribune die plaats biedt aan 350 personen.
Een productie van Toneelgroep Maastricht in co-productie met FSI, Festival Cultura Nova, Emma Safety Footwear en IBA Parkstad. Emma vindt plaats in het kader van Cultura Nova en van het festival Bovengronds.
Voor meer speeldata en informatie verwijzen wij u naar www.culturanova.nl.

Er zijn helaas geen tickets meer beschikbaar voor Emma!