Brodsky Quartet

Theater Heerlen – zaterdag 3 november – 20.00 uur

Goede wijn behoeft geen krans. Dat geldt zeker voor het wereldberoemde Brodsky Quartet*.
Een unieke kans om ze in ons eigen Limburg te beluisteren. Vorig jaar te gast op het Prinsengrachtconcert te Amsterdam. Zij spelen al jarenlang over de gehele wereld, spelen rondom het concert in Heerlen in Belgrado, Londen, Mexico en japan. Een unieke kans om deze wereldtoppers te aanschouwen en te horen in uw eigen Theater Heerlen.

Zij spelen een programma passend bij het Festival Vocallis thema ‘Oorlog, Vrede, Vrijheid’. Een mix van zeer aansprekende werken zoals het dramatische Beethoven kwartet nr. 11, het 7e strijkkwartet van Sjostakovitsj ter nagedachtenis aan Dmitri’s eerste vrouw Nina Vassilyevna Varzar, het laatste strijkkwartet van Mendelssohn tot het onbekende juweeltje van Tanaka, in opdracht geschreven voor het Brodsky Quartet.

Dmitri Sjostakovitsj: Strijkkwartet nr.7 op. 108 (in memoriam)
Ludwig van Beethoven: Strijkkwartet nr. 11, ‘Serioso’
Karen Tanaka: At the Grave of Beethoven
Felix Mendelssohn: Strijkkwartet nr. 6

Stichting FSI biedt gratis tickets!

Tickets aanvragen