Reductie Bonnefantenmuseum

Bonnefantenmuseum Maastricht

Nieuw in het Museum aanbod van de Stichting FSI

Het Bonnefantenmuseum is een museum voor oude en hedendaagse kunst met een afwisselend tentoonstellingsaanbod, diverse rondleidingen en kinderactiviteiten.
Het gebouw van de Italiaanse architect Aldo Rossi schittert aan de skyline van Maastricht.

In het architecturaal interessante stadsdeel Céramique ligt het Bonnefantenmuseum, museum voor oude en hedendaagse kunst. Markant aan het gebouw is de met zink beklede koepeltoren. Aldo Rossi, de architect, beschouwt het museum als een kijkfabriek.

Mooie Madonna’s, landschappen & portretten van meesters als Aertsen, Brueghel,Jordaens en Rubens zijn te zien in de collectie Zuid-Nederlandse schilderkunst uit de 16e en 17e eeuw. En niet te vergeten de collectie middeleeuwse sculptuur van o.a. de Maastrichtse beeldsnijder Jan van Steffeswert is een lust voor het oog.

Een bezoek aan de afdeling hedendaagse kunst is een must. Afwisselend worden werken getoond van belangrijke vertegenwoordigers van minimal, conceptual art enarte povera. Op de eerste verdieping pakt het museum uit met een opstelling van hoogtepunten uit de collectie. Het betreft oude, moderne en hedendaagse kunst, die nu eens niet zijn geordend naar klassieke ordeningsprincipes maar ondergebracht in een parcours dat het kijken beoogd te intensiveren en de ogen op te frissen.
Meer info op www.bonnefanten.nl

Medewerkers van de doelgroep FSI en houders van de FSI-pas ontvangen 50% korting op de entreeprijs bij inlevering van de voucher. Zonder voucher ontvangt u geen korting, ook niet achteraf.
Het museum is gratis toegankelijk voor kinderen tot en met 18 jaar.

Reductie aanvragen